THE ROLE AND CONTRIBUTIONS OF SOCIOLOGICAL INSTITUTIONAL THEORY TO THE SOCIO-TECHNICAL APPROACH TO INNOVATION THEORY

Autores

  • Andriele De Prá Carvalho UTFPR
  • Sieglinde Kindl da Cunha Universidade Positivo
  • Luciano Ferreira Lima Unicentro
  • Danielle Denes Carstens Universidade Positivo

Palavras-chave:

Institutional theory, Innovation theory, Socio-technical approach

Resumo

This study seeks to broaden the analytical scope of the socio-technical approach to innovation theory through the incorporation of a few theoretical constructs from sociological institutional theory. This work is relevant due to its linking of these two theories which have points in common in the explanation of the variables and phenomena that they study, such as the possibility that innovation is diffused through the institutional bases and legitimacy of Institutional Theory, as well as the fact that the relationships between system actors can influence these results. This study uses a narrative literature review to compare these two theories and presents a significant result in applying contributions from institutional theory to the theory of innovation.

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Biografia do Autor

Andriele De Prá Carvalho, UTFPR

Bacharel em Administração pela UTFPR, Pós Graduada em Gestão de Negócios pela UNIOESTE e Mestre em Engenharia da Produção pela UTFPR e Doutoranda em Administração pela Universidade Positivo

Sieglinde Kindl da Cunha, Universidade Positivo

Professora da pós Graduação em Administração da Universidade Positivo

Luciano Ferreira Lima, Unicentro

Professor da Unicentro e doutorando em Administração na Universidade Positivo

Danielle Denes Carstens, Universidade Positivo

Doutorando em Administração na Universidade Positivo

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Publicado

2017-08-01

Como Citar

Carvalho, A. D. P., da Cunha, S. K., Lima, L. F., & Carstens, D. D. (2017). THE ROLE AND CONTRIBUTIONS OF SOCIOLOGICAL INSTITUTIONAL THEORY TO THE SOCIO-TECHNICAL APPROACH TO INNOVATION THEORY. INMR - Innovation & Management Review, 14(3), 250-259. Recuperado de http://www.journals.usp.br/rai/article/view/115936

Edição

Seção

Artigos