Ambigüidade e estilística do grotesco no discurso visual da publicidade

Authors

  • Angie Biondi Figueira de Abreu Universidade Federal da Bahia / Faculdade de Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1808-0820.cali.2007.64870

Keywords:

ambiguity, grotesque, visual speech, publicity.

Abstract

This text has the purpose of observing certain resources that characterize the grotesque while a visual theme in the publicity. The articulation between certain plastic and figurative elements proposes a type of a fictional construction of the grotesque that it takes the personification as a discursive strategy. The ambiguity condition between what belongs to the human’s domain and the inanimate stands out as a necessary aspect to the characters’ expressive investment in a group of rhetorical operations that characterizes the inversion of statutes and that it summons an own way of confronting with this message type.

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Author Biography

  • Angie Biondi Figueira de Abreu, Universidade Federal da Bahia / Faculdade de Comunicação
    Mestre em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia. Pesquisadora vinculada ao GRAFO- Grupo de Pesquisa em Análise da Fotografia-Faculdade de Comunicação/UFBA.

Published

2007-04-27

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Ambigüidade e estilística do grotesco no discurso visual da publicidade. (2007). Caligrama (São Paulo. Online), 3(1). https://doi.org/10.11606/issn.1808-0820.cali.2007.64870