An experience with patrimonial education at the Archeological Museum of Sambaqui, in Joinville: provoking sensations and stimulating perceptions
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i9p25-41Keywords:
Museum education, Museum multicultural education for children, Museums and communitiesAbstract
This article discusses how entertainment activities together with patrimonial education principles can promote ties between children and spaces of memory. Presenting the experience carried on at the Archeological Museum of Sambaqui, in Joinville, which consists of putting children in contact with the patrimonial space in a sensible and interactive way, we infer that the formation of this affective relationship in childhood may contribute to the formation of adults commited to heritage issues.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-04-01
Issue
Section
Cultural Heritage
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Souza, F. C. A. de, & Weiers, M. S. (2010). An experience with patrimonial education at the Archeological Museum of Sambaqui, in Joinville: provoking sensations and stimulating perceptions . Revista CPC, 9, 25-41. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i9p25-41