Os projetos educativos das Ruínas Engenho São Jorge dos Erasmos: discussões preliminares sobre o patrimônio
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i10p116-139Keywords:
Architectural preservation, Cultural heritage, Santos, SP, Brazil, Environment educationAbstract
The National Monument Ruins Mill São Jorge dos Erasmos, located in Santos County - São Paulo State, constitutes one of the oldest Brazilian sixteenth century architectural testimonies that still exist. One of the first sugar engines to be built, the Engenho dos Erasmos has been stage of important studies in several areas, what stimulated the opening of this cultural asset to the public, mainly for the students of fundamental education of the state and municipal public schools of the Baixada Santista. It is intended in this brief paper to discuss some guide elements of this pedagogical proposal that completed four years in past August, whose discussion is emphasized in three basic points: a) the process of construction and democratization of knowledge, from a interdiscipline proposal, b) the investigation and dialogue mechanisms that are results of questions formulated by the community, and c) the participatory management for the proximity relations of the visitors with their own past.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-10-01
Issue
Section
Cultural Heritage
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Christofoletti, R., & Mello, A. M. de. (2010). Os projetos educativos das Ruínas Engenho São Jorge dos Erasmos: discussões preliminares sobre o patrimônio . Revista CPC, 10, 116-139. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i10p116-139