Jeremias Pele: introducing racial issues to kids and preadolescents

Authors

  • Silmara Ramos Fradico Universidade de São Paulo
  • Emerson da Cruz Inácio Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1981-7169.crioula.2020.170428

Keywords:

Jeremias Pele, Racism, Stereotypes, Education, Graphic Novel, Bullying

Abstract

This article presents the comic Jeremias Pele as an auxiliary resource for educators who seek to use comics in their classes. A brief description will be given of the importance of comic books in the learning process of children and adolescents, and the character Jeremias and the Graphic MSP label will be also introduced. Then how to use the story of the graphic novel theme of the article, Jeremias Pele, in text interpretation classes will be demonstrate, linking the possible interpretations to the discussion on the theme of racial issues.

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Author Biographies

  • Silmara Ramos Fradico, Universidade de São Paulo

    Possui graduação em Letras - Japonês pela Universidade de São Paulo(2017). Tem experiência na área de Educação. 

  • Emerson da Cruz Inácio, Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

    Professor Associado I da área de Estudos Comparados de Literaturas de Língua Portuguesa, no Departamento de Letras Clássicas e Vernáculas da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (USP), desde 2006; Livre Docente pela mesma IES (2016), com a tese: Do corpo o canto, perfumada presença: o corpo, Fluxo-Floema e Novas Cartas Portuguesas, Doutor em Letras Vernáculas pela UFRJ (2006), sob a orientação do Prof. Jorge Fernandes da Silveira. Mestre em Letras e Graduado em Português-Literaturas pela UFF. 

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Published

2020-07-27

Issue

Section

Dossiê 25: Literaturas de língua portuguesa para crianças e jovens

How to Cite

Jeremias Pele: introducing racial issues to kids and preadolescents. (2020). Revista Crioula, 25, 84-104. https://doi.org/10.11606/issn.1981-7169.crioula.2020.170428