Ensino e aprendizagem de Física no Ensino Médio e a formação de professores

Authors

  • Anna Maria Pessoa de Carvalho Academia Paulista de Educação
  • Lucia Helena Sasseron Universidade de São Paulo. Faculdade de Educação

DOI:

https://doi.org/10.1590/s0103-40142018.3294.0004

Keywords:

Physics teaching, Senior High School, Teacher education, Inquisitive and argumentative practices

Abstract

In this paper, we present and discuss issues concerning the planning and implementation of Physics lessons focused on both teaching and learning. We highlight the role of inquiry and argumentative practices as central to approaching Physics in the classroom. We present the essential knowledge that Physics teachers must consider in their professional activity, and highlight some actions that can be performed in their initial training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Anna Maria Pessoa de Carvalho, Academia Paulista de Educação

    é professora titular aposentada da Faculdade de Educação da USP. Membro da Academia Paulista de Educação.

  • Lucia Helena Sasseron, Universidade de São Paulo. Faculdade de Educação

    é professora do Departamento de Metodologia do Ensino da Faculdade de Educação da USP

Published

2018-12-12

Issue

Section

Ensino de ciências

How to Cite

Carvalho, A. M. P. de, & Sasseron, L. H. (2018). Ensino e aprendizagem de Física no Ensino Médio e a formação de professores. Estudos Avançados, 32(94), 43-55. https://doi.org/10.1590/s0103-40142018.3294.0004