Cultural Industry as subject of Geographical Research
DOI:
https://doi.org/10.11606/rdg.v29i0.102082Keywords:
Cultural Industry, Space, Frameworks.Abstract
Currently, there is a great confusion about the meaning of the notion of cultural industry and its possible interests to different social sciences. Through this article, I want to find out the elements that could allow us to discuss general principles for creating frameworks applicable in geographic research. In order to do so, it is needed to evaluate once more the connections between the cultural and economic dimensions, trying to bypass the dichotomic tendencies that are usually dominant within the geographical knowledge. I offer as part of the results a set of situations that aid us to comprehend the changes in the productive processes, social activisms, urban morphology and autonomy claims that are visible in the global society.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-06-17
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. A licença adotada enquadra-se no padrão CC-BY-NC-SA.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Valverde, R. R. H. F. (2015). Cultural Industry as subject of Geographical Research. Revista Do Departamento De Geografia, 29, 391-418. https://doi.org/10.11606/rdg.v29i0.102082