The Impacts of the Teacher Education Program in the practices of Teacher Education in the Department of Geography at USP
DOI:
https://doi.org/10.11606/rdg.v29i0.102129Keywords:
training teachers, geography, curriculum.Abstract
In this paper, result ofdoctoral research conducted by the Graduate Program in Human Geography, Department of Geography, São Paulo University, we analyze changes in teaching and teacher training in geography from the process of implementing the Teacher Education Program (PFP-USP) launched by this University in 2006. Our aim is to analyze how the PFP-USP has guided the decisions and institutional practices that involve the training of teachers of geography and the challenges it brings to the DG-USP. Therefore, we resorted to documentary research in the institution and in other databases that refer to teacher education at USP. Furthermore, we apply questionnaires and conducted interviews with teachers and students of that department and other institutes and faculties of the university, directly or indirectly, had some degree of involvement in the construction process of implementation of PFP-USP, so that we could analyze the different perspectives and practices that exist there, as well as the challenges for the program to become effective.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-06-17
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. A licença adotada enquadra-se no padrão CC-BY-NC-SA.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Girotto, E. D. (2015). The Impacts of the Teacher Education Program in the practices of Teacher Education in the Department of Geography at USP. Revista Do Departamento De Geografia, 29, 342-366. https://doi.org/10.11606/rdg.v29i0.102129