Report on Experience Developed with NEJA Students in Climatology Education in Baixa Grande – Campos Dos Goytacazes/RJ
DOI:
https://doi.org/10.11606/rdg.v0ispe.132940Keywords:
Education, School Geography, Meteorological Phenomena, EJA.Abstract
The teaching of climatology is part of the geography curriculum and it's presented showing the relationship between the Earth's surface and the atmosphere. The teaching of climatology studies the dynamics, the grading and the description of the climate, the occurrence of phenomena in the atmosphere and its influence in the society. Its significance is given because it contributes to the development of essentials skills for the process of teaching and learning. The study has its main aim the meteorological phenomenon rain, about the content of learning in the geography classes of the New Education of Youths and Adults. The activities executed took place at the Barros Barreto State College, in the town of Baixa Grande, in the municipality of Campos dos Goytacazes/RJ. The operational procedures included the installation and monitoring of a mobile weather station in the school and the development of pedagogical activities and experiences. The results point to the lag in teaching of the essential subjects, to the difficulties of students to express through writing, and that it's possible to use the contents of learning in climatology teaching. Therefore, it is possible to conclude that the valorization of knowledge and learning contents confirm and also help during the learning process in teaching climatology in Geography classes.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-06-27
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. A licença adotada enquadra-se no padrão CC-BY-NC-SA.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Pereira, T. das D., Lima, M. do S. B. de, & Silva, M. G. A. J. da. (2017). Report on Experience Developed with NEJA Students in Climatology Education in Baixa Grande – Campos Dos Goytacazes/RJ. Revista Do Departamento De Geografia, spe, 138-146. https://doi.org/10.11606/rdg.v0ispe.132940