NOWADAYS AND TRENDS IN GEOGRAPHY TEACHING AND RESEARCH IN BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.7154/RDG.2005.0016.0004Keywords:
Geografia, Pesquisa, Ensino.Abstract
This paper makes an analysis of teaching and research in Brazil, based in the professionals' formation in Geography graduation programs. It was defined that the final product of the Master's degrees and Doctorates, dissertations and thesis, expressed those two dimensions together: teaching and research. Considering this idea, the production of the 29 Masters degree programs recommended by CAPES was analyzed. The production corresponds to the period 2000-2003. With these data and considering the titles of the works, they were classified in sub-fields and analysis scales in Geography. The results indicate a displacement of the analysis in Physical Geography for Environmental Geography and a predominance of the Human Geography over the other analyzed fields, besides the prevalence of the analysis in local scale.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. A licença adotada enquadra-se no padrão CC-BY-NC-SA.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).