Aiming images in contemporary cuture through the mirror of Tchekhov

Authors

  • Ismail Xavier Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v15i2p320-331

Keywords:

Image, video, movie-theater

Abstract

The Three Sisters by Anton Chekhov, directed by Cristiane Jatahy, explicits
that it is a work that does not intend to stage the playwright’s
text, but a dialogue with him, conducted with freedom.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Ismail Xavier, Universidade de São Paulo
    Possui graduação em Comunicação Social com Habilitação em Cinema pela Universidade de São Paulo (1970), mestrado em Letras (Teoria Literária e Literatura Comparada) pela Universidade de São Paulo (1975), doutorado em Letras (Teoria Literária e Literatura Comparada) pela Universidade de São Paulo (1980) e doutorado em Cinema Studies - New York University (1982). Professor associado da Universidade de São Paulo. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Cinema, atuando principalmente nos seguintes temas: cinema, cinema brasileiro, cinema moderno e contemporâneo, teoria e história do cinema, cinema e teatro, cinema e pintura, cinema e fotografia, cinema e fotografia.

Published

2015-12-23

Issue

Section

DOSSIÊ ESPETÁCULO

How to Cite

Xavier, I. (2015). Aiming images in contemporary cuture through the mirror of Tchekhov. Sala Preta, 15(2), 320-331. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v15i2p320-331