Rollings and subjectivations: Ó isso aí
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v16i2p111-118Keywords:
Modos de subjetivação, Duração, Diferença, Desenrolar, Ó.Abstract
Through certain detachment of representation and certain abandonment of individuality of the performers, Ó is a performance that operates desubjectivation accessing invisible body sensations. Through repetition, it presents the duration in its concreteness. The signs are not the focus of that work. Free from coercion of the language, it turns to the forces that reverberate in the public. Before giving meaning to what we see, we already feel so much. Driven to the effects of resonance, we witness the change itself in the flow of its unrolling. Small differences operate our perception of the play and of ourselves. The work reverberates in the subjective sphere: when we come back, we recognize ourselves different. The return of the subject is not the same but shifted and artistically increased.
Downloads
References
BERGSON, Henri. “Introdução”. In: O Pensamento e o Movente: ensaios e conferencias. São Paulo: Martins Fontes, 2006.
DELIGNY, Fernand. O Aracniano e outros textos. São Paulo: N-1, 2015.
DELEUZE, G. Bergsonismo. São Paulo: 34, 1999.
DELEUZE, G. e GUATTARI, F. Mil Platôs. São Paulo: 34, 1996
PELBART, Peter Pál. “Linhas Erráticas”. In: O Avesso do Niilismo – Cartografias do Esgotamento. São Paulo: N-1, 2013
http://www.loteosso.link/coisa/o/
http://www.cristianduarte.net/available-works/o-na-mitsp-2016/
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.