Between fragments, the Branco background
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v17i2p421-429Keywords:
Racism, Theatricality, Fragmentation, PerformativityAbstract
The article tries to approach how the play Branco: o cheiro do lírio e do formol brings for its formal structure the marks and scars of the social collision generated during its production and subsequent presentations. Therefore, the fissures, fragmentations and the attempts of elucidation of the speech started to be formal witnesses of a historical moment in the debate about racism in São Paulo. As this article is a reverberation of the show, it tries to debate those subjects also in the formal structure of the text, trying to contemplate in the writing process the discussed theatrical subjects.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.