Beautiful performance of Odissey lost in mannerist options
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v18i2p158-161Keywords:
Adaptation, Refugee crisis, Feminism, Performative sceneAbstract
The performance Ítaca– nossa Odisseia 1, from Brazilian director
Christiane Jatahy, consolidates her insertion in the theatre’s international circuit. Retaking strategies and devices from older performances, in her new production, according to the critic reading by Luiz Fernando Ramos, the artist reaches a beautiful aesthetic finding at the same time she loses herself in mannerist options.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Luiz Fernando Ramos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.