Publics and “non-publics” of culture and arts

Authors

  • Adriana Alves Santana Universidade Federal da Bahia
  • Gisele Marchiori Nussbaumer Universidade Federal da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v19i2p150-162

Keywords:

Publics of culture, Publics of the arts, Cultural policies

Abstract

This article discusses the target audiences of culture and arts by initially pondering the different meanings of the term “audience” and its relation with cultural policies. It then presents the main results of Brazilian studies on the subject and highlights the challenges to be considered with regard to audiences in the current political-cultural context.

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Author Biographies

  • Adriana Alves Santana, Universidade Federal da Bahia

    Mestra pelo Programa Multidisciplinar de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade (Pós-Cultura) da Universidade Federal da Bahia (UFBA). Produtora cultural graduada pela Faculdade de Comunicação (Facom) da UFBA

  • Gisele Marchiori Nussbaumer, Universidade Federal da Bahia

    Professora da Faculdade de Comunicação (Facom) e do Programa Multidisciplinar de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade (Pós-Cultura) da Universidade Federal da Bahia (UFBA). Doutora em Comunicação e Cultura Contemporâneas (PPGCOM/UFBA)

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Published

2019-12-20

Issue

Section

SALA ABERTA

How to Cite

Santana, A. A., & Nussbaumer, G. M. (2019). Publics and “non-publics” of culture and arts. Sala Preta, 19(2), 150-162. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v19i2p150-162