Me, protagonist – review of fuck me by Marina Otero

Authors

  • Heloísa Helena Pacheco de Sousa Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v21i2p116-130

Keywords:

Marina Otero, Fuck me, Autofiction, Objectification

Abstract

This text is a critical analysis of the play Fuck me, by director, author, and performer Marina Otero, and presents some of the artist’s scenic design choices that reverberate in emerging questions for the Latin America contemporary scene regarding the experiments on the theater of the real and the possibilities of female protagonism.

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Author Biography

  • Heloísa Helena Pacheco de Sousa, Universidade de São Paulo

    Doutoranda em Artes Cênicas pelo Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas na Universidade de São Paulo (USP) e bolsista Capes. Diretora, crítica de teatro e uma das fundadoras do site Farofa Crítica em Natal (RN). Membro da Seção Brasileira da Associação Internacional de Críticos de Teatro.

References

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Published

2022-12-20

Issue

Section

CRÍTICAS

How to Cite

Sousa, H. H. P. de. (2022). Me, protagonist – review of fuck me by Marina Otero. Sala Preta, 21(2), 116-130. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v21i2p116-130