The hunger artist, consumption, and guerilla marketing

Authors

  • João Anzanello Carrascoza Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2020.155478

Keywords:

Consumption, Guerrilla marketing, Literature, Rhetoric, Video recording

Abstract

Guerrilla marketing is a set of communication strategies and tactics to advertise local and global brands. Among them, we highlight street marketing, ambush, brand installation, happening, and action painting. With the advent of the internet, and aiming to expand its impact with a larger audience, such strategies started being applied to films and spread over the internet in the form of video recordings. We investigated aspects of the production and consumption of brand discourse in contemporary actions of guerrilla marketing in the short story “The hunger artist” by Franz Kafka. For such, we adopted concepts of literary theory and advertising rhetoric.

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Author Biography

  • João Anzanello Carrascoza, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

    Professor da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, onde fez mestrado e doutorado em Ciências da Comunicação. Também é docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas do Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP). Autor de obras sobre criação e redação em propaganda como A evolução do texto publicitário, Redação publicitária, Razão e sensibilidade no texto publicitário e Do caos à criação publicitária, entre outras.

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Published

2020-07-09

How to Cite

The hunger artist, consumption, and guerilla marketing. (2020). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 47(54), 271-286. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2020.155478