A critical reading of community studies in Brazil: a presentation to ‘Persistence and Change’, by Gioconda Mussolini
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9133.v18i18p281-285Abstract
Gioconda Mussolini nasceu em São Paulo,no Bom Retiro, em 1913, filha de um imigrante
italiano que havia chegado ao porto de Santos
em 1888. Terceira de sete irmãs, ela foi a única
que permaneceu solteira e teve acesso à educa-
ção superior. Concluída a escola normal (1932)
e após dois anos de estudos de aperfeiçoamento
no Instituto de Educação, que acabara de ser
criado por Fernando de Azevedo, em 1935 Gio-
conda foi admitida, como professora primária
comissionada, no curso de Ciências Sociais da
recém criada Faculdade de Filosofia, Ciências e
Letras da Universidade de São Paulo - FFCL.
Lá, foi aluna dos mestres da “Missão Francesa”
(Lévi-Strauss, Braudel, Arbousse Bastide, Mon-
beig, Magüé) e colega de Gilda de Mello e Souza
(então Moraes Rocha), Mário Wagner Vieira da
Cunha, Ruy Coelho, Décio de Almeida Prado e
Egon Schaden, entre outros.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-03-30
Issue
Section
Special Section
License
I authorize Cadernos de Campo Journal of Anthropology to publish the work of my authorship/responsibility, as well as I take responsibility for the use of images, if accepted for publication.
I agree with this statement as an absolute expression of truth. On my behalf and on behalf of eventual co-authors I also take full responsibility for the material presented.
I attest to the unpublished nature of the work submitted
How to Cite
Ciacchi, A. (2009). A critical reading of community studies in Brazil: a presentation to ‘Persistence and Change’, by Gioconda Mussolini. Cadernos De Campo (São Paulo, 1991), 18(18), 281-285. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9133.v18i18p281-285