The “Programa de Educação Continuada” in the training of public school teachers: the role of e-mails in the developing course
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2595-2536.v25i1p277-288Keywords:
technology, continued education, teachers formation.Abstract
The text takes into consideration the contents of hundred e-mail messages spontaneously sent by teachers from the public school system of the São Paulo State, attending a program of continued education. These e-mail messages were analyzed and they raised the possibilities know the population target better; moreover, to envisage their interests, opinions, expectations, suggestions, praises and critics. This information has been made good use of so as to elaborate and introduce modifications better to improve the program.
Downloads
References
NICOLAU M.L.M. As marcas que o PEC-Formação Universitária deixou à Coordenação da USP. In: Uma experiência de Formação de Professores na USP. Nicolau, Marieta Lúcia Machado eKrasilchik, Myriam (Org.). São Paulo. Editora Imprensa Oficial do Estado de São Paulo, 2006.
Novos Rumos Novos Olhares. Programa de Educação Continuada PEC/USP. Nicolau, Marieta Lúcia Machado e Krasilchik, Myriam (Org.). Editora Livraria da Física, 2012.
Online (001756319). Krasilchik, Myriam, Nicolau, Marieta Lúcia Machado e Cury, Maria Catarina.O Programa de Educação Continuada (PEC) na avaliação de seus Alunos. Bauru-SP 2008, p.169-180, Bauru-SP vol. 14, no. 1, p. 160-180.
POLANSKI, A.G., SCAVAZZA, B., SPRENGER, A. Modelo de gestão de programa inovador deformação universitária. In: Uma Experiência de Formação de Professores na USP. Nicolau, Marieta Lúcia Machado e Krasilchik, Myriam (Org.). São Paulo. Imprensa Oficial do Estado,2006.
Tutorial do Prometeus: professores assistentes, professores orientadores, professores tutores.Fundação Vanzolini/FDE/ Secretaria de Estado da Educação. São Paulo, 2003.
Uma Experiência de Formação de Professores da USP; PEC/Programa de Educação Continuada.Nicolau, Marieta Lúcia Machado e Krasilchik, Myriam (Org.). São Paulo: FEUSP. ImprensaOficial do Estado de São Paulo, 2006.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Cadernos CERU
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.