Educating in the digital age: considerations about technology, connections and distance education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v25i1p18-30

Keywords:

Educational technologies, Connection, Distance learning, Virtual learning environments, Learning objects

Abstract

This article questions the technique, technology and connections in order to reflect on the importance of these three topics mentioned in the construction of a differentiated learning bet, distance education. Distance lear ning is a technology-mediated teaching and learning modality that is being consolidated in Brazil. Its main difference lies in its support (digital devices) and the technological connections that enable mediation. It serves as a modality of teaching with varied digital and interactive resources (virtual learning environments and learning objects), thus contributing with other perspectives in the educational process of technological society.

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Author Biographies

  • Thiago Tavares Neves, Escola Superior de Propaganda e Marketing

    Pós-doutorando em Comunicação e Consumo pelo PPGCOM - ESPM. Doutor pelo Programa de Pós Graduação em Ciências Sociais da UFRN. Mestre em Ciências Sociais pela mesma instituição. Possui graduação Rádio e TV e em Jornalismo (2011) também pela UFRN. Participante do grupo de Estudos Transdisciplinares em Comunicação e Cultura - Marginália. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Comunicação, atuando principalmente nos seguintes temas: corpo; afetos; complexidade; festas de música eletrônica; tecnologia. Sócio da Intercom e participante do GT Comunicação e Culturas Urbanas desde 2008.

  • Elizama das Chagas Lemos, Instituto Federal do Rio Grande do Norte

    Doutoranda no Programa de Doutoramento em Tecnologias e Sistemas de Informação da Universidade do Minho, mestre em Sistemas e Computação na UFRN (2011), possui graduação em Comunicação Social - Habilitação em Radialismo - pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2006) e em Tecnologia em Desenvolvimento de Software - pelo Centro Federal de Educação Tecnológica do Rio Grande do Norte (2008). Membro do grupo de pesquisa Multireferencialidade, Educação e Linguagem desde 2015. Atualmente trabalha como professora da disciplina Novas Tecnologias da Informação e Comunicação no IFRN. Sua produção acadêmica e profissional concentra-se nas áreas de Educação, Comunicação Social e Ciências da Computação, com ênfase nos temas relacionados às Tecnologias de Informação e Comunicação aplicadas à educação.

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Published

2020-12-28

How to Cite

Neves, T. T., & Lemos, E. das C. (2020). Educating in the digital age: considerations about technology, connections and distance education. Comunicação & Educação, 25(1), 18-30. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v25i1p18-30