Walking in a tightrope: thoughts about teacher training programs
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp149-164Keywords:
Teacher training programs, Elementary education, Cultural heritageAbstract
By assuming the existing ideological disputes in the field of cultural heritage, this article proposes a reflection on the form and content of actions aimed at the training of teachers as patrimonial education strategy. The text results from the author’s experience in accomplishing the editions of “Education, City and Patrimony” course carried out in the “Centro de Preservação Cultural” (Cultural Preservation Center) of the University of São Paulo.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2019-08-30
Issue
Section
Cultural Heritage
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Chahin, S. B. (2019). Walking in a tightrope: thoughts about teacher training programs. Revista CPC, 14(27esp), 149-164. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp149-164