Walking in a tightrope: thoughts about teacher training programs

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp149-164

Keywords:

Teacher training programs, Elementary education, Cultural heritage

Abstract

By assuming the existing ideological disputes in the field of cultural heritage, this article proposes a reflection on the form and content of actions aimed at the training of teachers as patrimonial education strategy. The text results from the author’s experience in accomplishing the editions of “Education, City and Patrimony” course carried out in the “Centro de Preservação Cultural” (Cultural Preservation Center) of the University of São Paulo.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Samira Bueno  Chahin, Universidade de São Paulo, São Paulo, São Paulo, Brasil

    Arquiteta e urbanista. Pesquisadora da história dos espaços escolares e dos lugares de educação. Doutora pela Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de São Paulo. Especialista em Gestão do Patrimônio Cultural pela Universidad de Salamanca. Atua como educadora em programas para formação de professores, com foco nas relações entre educação e cultura, arquitetura e cidade, entre os quais destaca-se o programa “Educação, Cidade e Patrimônio”, realizado entre 2012 e 2017 no Centro de Preservação Cultural da USP, e o projeto “Entre Saberes e Fazeres”, atualmente em desenvolvimento junto ao Museu da Cidade de São Paulo.

Published

2019-08-30

How to Cite

 Chahin, S. B. (2019). Walking in a tightrope: thoughts about teacher training programs. Revista CPC, 14(27esp), 149-164. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp149-164