Performance and politics in Poetry Slam: a feminista-decolonial view

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-1124.i28p217-241

Keywords:

Poetic slam movement, Performance art, Feminist-decolonial practice

Abstract

The main objective of this study is to introduce the poetic slam movement based on the history of performance art and its political character. Furthermore, when considering the production of slam in the context of Latin America, especially in Brazil, the decolonial criticism is relevant to this reading. Thus, the aim is to highlight the feminist-decolonial practice observed in the slam performance art, given that it is understood that slam opens up the possibility for non-white women to produce, speak and listen to other women and their most varied ways of being and be in the world.

 

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Author Biography

  • Jéssica Antunes Ferrara, Universidade Federal de Juiz de Fora

    Possui graduação em Letras: Língua portuguesa e suas respectivas literaturas (2016) e mestrado em Letras: Estudos Literários (2019) pela Universidade Federal de Juiz de Fora. Atualmente é doutoranda em Letras: Estudos Literários pela mesma instituição. Desenvolve pesquisa com foco em Literatura Comparada, Literatura Contemporânea, Crítica Social e Estudos de Gênero na América Latina.

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Published

2020-12-22

How to Cite

Ferrara, J. A. (2020). Performance and politics in Poetry Slam: a feminista-decolonial view. Revista Criação & Crítica, 28, 217-241. https://doi.org/10.11606/issn.1984-1124.i28p217-241