Sustentabilidade e consumo na imprensa

Authors

  • Ana Carolina Milo Britto Universidade Estadual Paulista

DOI:

https://doi.org/10.11606/extraprensa2014.85152

Keywords:

Consumption, Environment, Comunication, Media

Abstract

Some discussions around environmental issues arise from the need to highlight the importance of sustainability in contemporary society, as an alternative to the limited resources of the planet. Them comes a new way pf looking at environmental issues, focusing on consumption, which will be explored with media perspective, with the objective of establish a bridge between those phenomena.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Ana Carolina Milo Britto, Universidade Estadual Paulista
    Mestre em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho (Unesp), pós graduada em Linguagens Midiáticas pelo Centro Universitário Barão de Máua, de Ribeirão Preto e formada em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda pela Universidade Sagrado Coração de Bauru.

Published

2014-06-01

Issue

Section

Dossiê: Produção midiática

How to Cite

Britto, A. C. M. (2014). Sustentabilidade e consumo na imprensa. Revista Extraprensa, 7(2), 65-74. https://doi.org/10.11606/extraprensa2014.85152