Ações do Grupo de Apoio Pedagógico (GAP) em prol do ensino de graduação da Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos (FZEA)

Authors

  • Lia de Alencar Coelho Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Marcelo Machado de Luca de Oliveira Ribeiro Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Valdo Rodrigues Herling Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Helena Lage Ferreira Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Samantha Cristina de Pinho Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Rubens André Tabile Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Carmo Gabriel da Silva Filho Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Gelson José Andrade da Conceição Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Giovana Tommaso Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Ana Maria Centola Vidal Martins Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Marta Mitsui Kushida Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos
  • Ana Carolina de Souza Silva Universidade de São Paulo. Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v2i3p165-170

Keywords:

Course Coordinating, Teacher Development, Political Pedagogic Project.

Abstract

This report presents the activities performed by GAP-FZEA during the period of 2005 to 2016 and their impact on the occupation of FZEA teachers in relation to teaching/learning process. Before the creation of Course Coordinating Committees (CoCs), the GAP-FZEA helped the FZEA teachers to draw the professional profile of Higher Education students and also helped them to think about their own pedagogical formation. After the CoCs creation, besides the GAP-FZEA was continuing to work in direction to pedagogical formation of the teachers, they mainly focus on helping the CoCs of FZEA in thinking about the construction of PoliticalPedagogical Project (PPP). Later, the GAP-FZEA promoted the I Simpósio de Graduação da FZEA, which give to teachers the opportunity to exchange experiences regarding to pedagogical management and practice. The GAP-FZEA provides favorable conditions to congregate the teachers by stimulating the discussion about teaching/learning process.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2017-12-22

Issue

Section

Reports

How to Cite

COELHO, Lia de Alencar et al. Ações do Grupo de Apoio Pedagógico (GAP) em prol do ensino de graduação da Faculdade de Zootecnia e Engenharia de Alimentos (FZEA). Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 3, p. 165–170, 2017. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v2i3p165-170. Disponível em: https://www.journals.usp.br/gradmais/article/view/123816.. Acesso em: 18 may. 2024.