Apontamentos sobre a importância da construção da autonomia no Programa de Educação Tutorial

Authors

  • Rodolfo Dias da Silva Universidade Estadual Paulista. Instituto de Geociências e Ciências Exatas.
  • Rodolfo Bassani Universidade Estadual Paulista. Instituto de Geociências e Ciências Exatas
  • Wilson Casemiro dos Santos Universidade Estadual Paulista. Instituto de Geociencias e Ciências Exatas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v2i1p163-166

Keywords:

Flexibilization, Autonomy, Tutorial Education Program (PET)

Abstract

This report approaches the Tutorial Education Program (PET) and develops this thematic by discussing verified experiences on identity strengthening, group cohesion and valorization of interest through the flexibilization of entrance and permanence rules, leaving remnants of the former Special Training Program behind and establishing widely the renewed thoughts from the tutorial education concept as a tool for the development of autonomy in undergraduate students in Brazilian Higher Education Institutions

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2017-04-05

Issue

Section

Reports

How to Cite

SILVA, Rodolfo Dias da; BASSANI, Rodolfo; SANTOS, Wilson Casemiro dos. Apontamentos sobre a importância da construção da autonomia no Programa de Educação Tutorial. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 1, p. 163–166, 2017. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v2i1p163-166. Disponível em: https://www.journals.usp.br/gradmais/article/view/124032.. Acesso em: 1 jun. 2024.