Marketing in social media
contributions to libraries
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v10i2p39-54Keywords:
Digital Information and Communication Technology, University library, Social media, Information Sharing, MarketingAbstract
The Library receives influences from the globalization and the technologies, with which it can make use to guarantee the quality in the provision of its services. The study presents characteristics and concepts of social media and marketing; proposes actions that can serve the librarian in the activities performed in social media. Has an exploratory character for providing an overview of the subject studied, in this case, social media and marketing. It presents actions that librarians can orient themselves in the context of social media, aiming to build a positive digital presence. It concludes that libraries need to be continually adapting to the modern and technological spaces of communication, seeking to communicate in a dynamic and innovative way, accompanying, in this way, the changing nature of contemporary society.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.