“That sound you hear is the sea”: Embers and the radio play in Samuel Beckett’s work
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2448-1769.mag.2020.189763Keywords:
Samuel Beckett, Radio play, Voices, Ambiguity, EmbersAbstract
This article aims to analyze Samuel Beckett’s second radio play, Embers, broadcasted by the BBC in 1959. In his final work, Beckett had the opportunity to work with different types of media, such as the cinema, the television and the radio. The work medias in the texts that he wrote to each of them. Regarding Embers, Beckett used the disembodiment of the voices on the radio transmission to produce ambiguities in relation to the situations experienced by the narrator/character Henry. Thus, we intend to observe how Beckett discusses the relationships between form and content of the radio media at the same time as he develops the narrative of Embers.
Downloads
References
Adorno, Theodor W. Notas de literatura I. São Paulo: Editora 34, 2003.
Andrade, Fábio de Souza. “In terra samuelis”. In: Samuel Beckett: o silêncio possível. Cotia: Ateliê Editorial, 2001.
Beckett, Samuel. Embers. 1959. (44m38s). Disponível na internet.
Beckett, Samuel. “Embers”. In: The complete dramatic works. London: Faber and Faber, 1986.
Esslin, Martin. “Samuel Beckett and the art of radio”. In: On Beckett: essays and criticism. Ed. Gontarski, S. E. London: Anthem Press, 2014.
Frost, Everett C. “The sound is enough: Beckett’s radio plays”. In: Gontarski, S. E. (ed.). Edinburgh companion to Samuel Beckett and the arts. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2014.
Gontarski, S. E. (intro). “The conjuring of something out of nothing: Samuel Beckett’s ‘closed space’ novels. In: Beckett, Samuel. Nohow on: Company, Ill seen Ill said, Worstward Ho. New York: Grove, 1996.
Kalb, Jonathan. “The mediated Quixote: the radio and television plays, and Film”. In: Pilling, John (ed.). The Cambridge Companion to Samuel Beckett. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.
Perloff, Marjorie. “The silence is not silence: acoustic art in Samuel Beckett’s Embers.” In: Samuel Beckett and the arts: music, visual arts, and non-print media. New York and London: Garland, 1999.
Watt, Ian. The rise of the novel. California: University of California Press, 1957.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Carla Lento Faria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC-BY-NC-ND que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).