Editorial

Authors

  • Maria Cecília França Lourenço Universidade de São Paulo. Faculdade de Arquitetura e Urbanismo
  • Anna Maria Rahme Museu da Indumentária e da Moda

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-8354.v0i1p5-8

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Maria Cecília França Lourenço, Universidade de São Paulo. Faculdade de Arquitetura e Urbanismo
    Teacher and museologist, graduated in fine arts from Fundação Armando Álvares Penteado (1969), the mestrado (máster) in Escola de Comunicações e Artes (School of Communications and Arts/University of São Paulo (ECAUSP) (1981); doctor from the Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (Faculty of Architecture and Urbanism)/USP (1990). Thesis Livre Docência (Teaching Free) (1999) focussed on Brazilian museums and the reception of modern art and the subject of ownership turned to musealization of 19th century art (2002). Currently performs Senior Professor program/holder of USP and coordinates the Site under construction/Heritage Museum Group. Directed the museum, Pinacoteca do Estado, the Center of Cultural Preservation, the Ruins of the Mill Erasmos, Laboratory of Three-dimensional Models and the History Department, the last four together to USP. Guides on varied levels, organized and edited series on “/” Heritage Museum in all of these, in research and laboratory, “Museum/Heritage”, active since 1991. Already guided study completed 77, quoting more than 30 undergraduate projects between IC and Final undergraduate, Master’s, 12 orientations, Doctors 9 and other (Scientific Improvement, training in Discipline and the school improvement program (PAE), in addition to ongoing studies. Experience in the arts, museums and Curator in art and history from the 19TH Century to the present day, curated by artist, Museum of art and public politics.
  • Anna Maria Rahme, Museu da Indumentária e da Moda
    Pesquisadora dos Grupos: Museu Patrimônio, na FAUUSP; Interfaces entre Cultura Artística e Arquitetônica, Curso de Arquitetura e Urbanismo, na UAM; Museu da Indumentária e da Moda – MIMo. Graduada em Licenciatura Plena em Desenho (1969), na FAAP. Desenvolve pesquisa para documentação, preservação, divulgação e análise do Patrimônio Artístico e Cultural, na cidade de São Paulo, desde os estudos de Especialização (1991-3), com Acervos Escultóricos nos Museus Paulistanos; de Mestrado (2000), com Imagens Femininas em Memória à Vida: a escultura nos cemitérios da Consolação, Araçá e São Paulo, de 1900 a 1950; de Doutorado (2005), Inovar e conservar: a ambiguidade no Monumento Constitucionalista. Nos últimos anos, tem participado com trabalhos em diversos congressos e encontros, nacionais e internacionais.

Published

2016-10-13

Issue

Section

Editorial

How to Cite