Exploring Archaeology: an educational project at the São Jorge dos Erasmos sugar mill

Authors

  • Elaine Farias Veloso Hirata Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia
  • Judith Mader Elazari Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia. Serviço Técnico de Musealização, Área de Educação
  • Jussara Moritz
  • André Costa Fundação Armando Álvares Penteado–FAAP
  • Silvio Cordeiro Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2448-1750.revmae.2007.89810

Keywords:

São Jorge dos Erasmos sugar mill, Archaeology and Education, Video documentary and Education, Brazil Colonization, Sugar

Abstract

This article presents the educational program developed at the archaeological site São Jorge dos Erasmos, a Brazilian colonial sugar mill, and discuss its methodological and conceptual principles.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Elaine Farias Veloso Hirata, Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia
    Arqueóloga. Museu de Arqueologia e Etnologia da Universidade de São Paulo.
  • Jussara Moritz
    Historiadora e educadora
  • André Costa, Fundação Armando Álvares Penteado–FAAP
    Cineasta e documentarista. Fundação Armando Álvares Penteado–FAAP.
  • Silvio Cordeiro, Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia
    Arquiteto e documentarista, mestrando em arqueologia (MAE-USP. Museu de Arqueologia e Etnologia da Universidade de São Paulo

Published

2007-12-03

Issue

Section

Articles

How to Cite

HIRATA, Elaine Farias Veloso; ELAZARI, Judith Mader; MORITZ, Jussara; COSTA, André; CORDEIRO, Silvio. Exploring Archaeology: an educational project at the São Jorge dos Erasmos sugar mill. Revista do Museu de Arqueologia e Etnologia, São Paulo, Brasil, n. 17, p. 419–433, 2007. DOI: 10.11606/issn.2448-1750.revmae.2007.89810. Disponível em: https://www.journals.usp.br/revmae/article/view/89810.. Acesso em: 19 may. 2024.