Multimedia Societies: Communicational dimensions of museological culture

Auteurs

  • Adriana Mortara Almeida Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia. Divisão de Difusão Cultural, Serviço Técnico de Musealização

DOI :

https://doi.org/10.11606/issn.2448-1750.revmae.1997.109299

Mots-clés :

Communication - Museums - Multimedia - Reception - Exhibit Evaluation.

Résumé

The aim of this paper is to discuss the museological exhibit and the museum education as communicational process. These complex media are part of the numerous group of today’s media. The paper emphasizes, among the different moments of the communicational process, the reception, being in the case of museums the participation of the visitors.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Biographie de l'auteur

  • Adriana Mortara Almeida, Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia. Divisão de Difusão Cultural, Serviço Técnico de Musealização
    Doutoranda da Escola de Comunicações e Artes da USP.

Téléchargements

Publiée

1997-12-19

Numéro

Rubrique

Artigos

Comment citer

ALMEIDA, Adriana Mortara. Multimedia Societies: Communicational dimensions of museological culture. Revista do Museu de Arqueologia e Etnologia, São Paulo, Brasil, n. 7, p. 99–107, 1997. DOI: 10.11606/issn.2448-1750.revmae.1997.109299. Disponível em: https://www.journals.usp.br/revmae/article/view/109299.. Acesso em: 18 mai. 2024.