O Tropicalismo e a crítica da canção

Autores/as

  • Celso Favaretto Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9036.v0i111p117-124

Palabras clave:

art, culture, song, Tropicalism, experimentalism, politics

Resumen

The article highlights the uniqueness of the activity of the Tropicalism movement, focusing on the modes of production which distinguished its songs since its beginning in terms of concept, structure, transmission and intervention on the artistic and cultural debates taking place in Brazil during the 1960s

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Biografía del autor/a

  • Celso Favaretto, Universidade de São Paulo

    é professor aposentado da Universidade de São Paulo

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Publicado

2016-12-16

Número

Sección

Dossiê música popular brasileira na usp

Cómo citar

FAVARETTO, Celso. O Tropicalismo e a crítica da canção. Revista USP, São Paulo, Brasil, n. 111, p. 117–124, 2016. DOI: 10.11606/issn.2316-9036.v0i111p117-124. Disponível em: https://www.journals.usp.br/revusp/article/view/127606.. Acesso em: 20 may. 2024.