Sérgio Milliet: art criticism on Anita Malfatti

Autores/as

  • Renata Gomes Cardoso Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-901X.v0i63p219-234

Palabras clave:

Art Cri­ticism, Sérgio Milliet, Anita Malfatti, Modern Art, Modernism, School of Paris.

Resumen

Many authors have discussed Anita Malfatti’s paintings, notably Mário de Andra­de, her close friend and art critic, who wrote about her relevance for the Brazilian Modern Art, through articles and letters. Besides Má­rio de Andrade and Oswald de Andrade, ano­ther important author of this period was Sér­gio Milliet, who promoted the small group of Brazilian artists and writers in the Parisian cultural scene and wrote about them in many occasions. This essay presents and discusses Milliet’s art criticism on Anita Malfatti, in or­der to verify how the author interpreted the transformations in her art during the 1920’s, and subsequently, when Brazilian writers were concerned about presenting a history of Bra­zilian Modern Art.

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Renata Gomes Cardoso, Universidade de São Paulo

    Renata Gomes Cardoso é pós-doutoranda no Museu de Arte Contemporânea da USP (MAC-USP), pelo Programa de Pós-graduação Interunidades em Estética e História da Arte e PNPD/Capes; doutora em Artes, na área de Artes Visuais - Fundamentos Teóricos das Artes, pelo Instituto de Artes da UNICAMP e Mestre em História da Arte pelo Instituto de Filosofia e Ciências Humanas da UNICAMP. Atuou como Professora Dra. contratada na EACH-Escola de Artes Ciências e Humanidades da USP, ministrando a disciplina Arte, Literatura e Cultura no Brasil. 

Publicado

2016-04-29

Número

Sección

Artigos

Cómo citar

Cardoso, R. G. (2016). Sérgio Milliet: art criticism on Anita Malfatti. Revista Do Instituto De Estudos Brasileiros, 63, 219-234. https://doi.org/10.11606/issn.2316-901X.v0i63p219-234