Tristezas de uma geração que termina

Auteurs

  • Cilaine Alves Cunha Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

Mots-clés :

irony, parody, tradition, relativism, romanticism

Résumé

In Machado de Assis, dialogue and critical use o f certain traditional principles stage a playful conflict between new and old. By mixing irony and parody as effective procedures to establish considerations on life and art, the author evaluates, through a second semantic layer o f “Missa do galo” and “O espelho” the failure o f the romantic consciousness both to interpret psychological and social causes underlying fem inine behaviour and to relativize accounts o f events

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Biographie de l'auteur

  • Cilaine Alves Cunha, Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas
    é professora de Literatura Brasileira da Universidade de São Paulo

Téléchargements

Publiée

2005-12-08

Numéro

Rubrique

Dossiê: O Conto de Machado de Assis

Comment citer

Cunha, C. A. (2005). Tristezas de uma geração que termina. Teresa, 6-7, 31-55. https://www.journals.usp.br/teresa/article/view/116607