The animation theater in the Performing Arts course of the Federal University of Grande Dourados
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v12i2p11-25Keywords:
Puppets, staging, masks, objects, pedagogyAbstract
This text reflects on the contributions brought by animation theater to the Performing Arts program of the Federal University of Grande Dourados (UFGD), a public higher education institute located in Dourados, a municipality in southern Mato Grosso do Sul, Brazil. The text highlights the main teaching, research, and outreach actions coordinated by the author, who has been a professor in the program since 2010.
Downloads
References
FACULDADE DE COMUNICAÇÃO, ARTES E LETRAS DA UNIVERSIDADE FEDERAL DA GRANDE DOURADOS. Projeto político pedagógico do curso de graduação em Artes Cênicas: Licenciatura e bacharelado. Dourados, 2017.
MOREIRA, M. H. S. A vivência docente do bolsista do PIBID Artes Cênicas no estágio supervisionado. In: BARROS, Ariane Guerra; JANIASKI, Flávia (org.). Conversas com a escola: relatos do PIBID-UFGD Artes Cênicas/Teatro em escolas do MS. Assis: Triunfal; UFGD, 2017.
PARENTE, J. A vida nos traz presentes inesperados: contribuições do objeto em processos formativos cênicos e na encenação teatral. Tese (Doutorado) – Universidade Federal da Bahia, Salvador, 2019.
PARENTE, J.; SILVA, V. Teatro de bonecos na sala de aula: reflexões sobre experiências no estágio supervisionado. Revista de humanidades, tecnologia e cultura, Bauru, v. 11, n. 1, 2022.
SILVEIRA, S. M. O teatro de bonecos como prática educativa: um estudo dos limites e possibilidades nas séries iniciais do 1º grau na escola pública. Tese (Doutorado) – Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, 1997.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Aspas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Whenever publishing material referring to the article published in the aSPAs Journal, the authors commits to mentioning such publication as follows:
“This article was originally published by aSPAs Journal volume (insert the volume), number (insert the number) in the year (insert the year) and can be accessed in: http://revistas.usp.br/aspas"