Cartões de crédito no setor de turismo

Authors

  • Antônio de Carvalho Brigagão

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v3i2p97-102

Keywords:

Tourism, credit cards, enterprises. Credit cards, enterprises, marketing.

Abstract

Describes the beginning and the evolution of credit cards, giving some data of it's growth in the North American market. Puts in relief the touristic segment of credit cards, now in expansion, analizing: advantages and easyness for enterprises and suppliers, as for tourists; Credicard's SA performance in terms of programmed actions to increase it's space in the touristic segment.

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Author Biography

  • Antônio de Carvalho Brigagão
    Bacharel em Economia pela Universidade Mackenzie. Curso de Extensão Universitária em Finanças e Marketing pela Fundação Getúlio Vargas. Presidente da Credicard S.A.

Published

1992-11-18

Issue

Section

Articles

How to Cite

BRIGAGÃO, Antônio de Carvalho. Cartões de crédito no setor de turismo. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 2, p. 97–102, 1992. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v3i2p97-102. Disponível em: https://www.journals.usp.br/rta/article/view/64162.. Acesso em: 10 jun. 2024.