An approach to the Brazilian pre-colonial time in the didactic books for elementary school.

Auteurs

  • Camilo de Mello Vasconcellos Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia
  • Ana Carla Alonso Universidade de São Paulo. Museu de Arqueologia e Etnologia. Divisão de Difusão Cultural. Serviço Técnico de Musealização
  • Paulo Rodrigues Lustosa Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas. Departamento de História

DOI :

https://doi.org/10.11606/issn.2448-1750.revmae.2000.109389

Mots-clés :

Didactic Book - Archaeology - Education.

Résumé

This article is an analysis about the treatment given to the Brazilian Pre-Colonial time in the didactic books in Elementary School.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Téléchargements

Publiée

2000-12-22

Numéro

Rubrique

Artigos

Comment citer

VASCONCELLOS, Camilo de Mello; ALONSO, Ana Carla; LUSTOSA, Paulo Rodrigues. An approach to the Brazilian pre-colonial time in the didactic books for elementary school. Revista do Museu de Arqueologia e Etnologia, São Paulo, Brasil, n. 10, p. 231–238, 2000. DOI: 10.11606/issn.2448-1750.revmae.2000.109389. Disponível em: https://www.journals.usp.br/revmae/article/view/109389.. Acesso em: 17 mai. 2024.